Ontspanning

Stress management

Langdurige stress is één van de grootste vijanden van de hersenen. Stress kan uiteindelijk leiden tot afbraak van hersencellen.Ondanks dat dit bekend is, leven de meeste mensen dagelijks onder grote druk. De technologische ontwikkeling van de afgelopen 15 jaar is hier medeverantwoordelijk voor. Wie was er 15 jaar geleden altijd en overal bereikbaar via een mobiele telefoon of hoeveel email ontving je 15 jaar geleden op een dag? Hoeveel dingen doen we tegenwoordig tegelijkertijd? Kunnen we tegelijkertijd (handsfree) bellen en autorijden? Ontvangen we tijdens onze normale werkzaamheden emails, waar we ook meteen op (willen) reageren, waarna we net zo makkelijk weer terug schakelen naar datgene waar we mee bezig waren?

Het lijkt allemaal normaal en vanzelfsprekend, maar het zijn onbewust stressveroorzakers waar we dagelijks mee te kampen hebben. Dan hebben we het nog niet eens over de echte problemen die we mee maken.

 

Ontspanning in Cognitieve Fitness

Elke training wordt standaard afgesloten met een kwartier ontspanning om de deelnemers geleidelijk mee te nemen en kennis te laten maken met lichaamsgerichte ontspanningstechnieken. Tijdens het ontspanningsdeel van de training komen diverse oefeningen aan bod zoals het aanleren van een (regelmatige) buikademhaling, progressieve relaxatie en mindful bewegen.

De ademhalingstechnieken zijn ontwikkeld voor bepaalde gezondheidsdoeleinden. Zo worden onder andere het hart en de longen getraind.

De Mindfulness oefeningen zijn ontspannend voor lichaam en geest. De oefeningen zijn altijd toegankelijk voor alle deelnemers. Door de professionele begeleiding is iedereen in staat om hier aan deel te nemen en ervan te genieten.

Cognitieve Fitness © 2018. Alle rechten voorbehouden.